تهران تهرانپارس، سازمان آب حکیمیه، شادی شمالی، پلاک9
۰۹۱۲۱۴۹۴۱۴۵
معرفی انواع گریدهای اساسی پلیمر-بخش دوم

معرفی انواع گریدهای اساسی پلیمر-بخش دوم

بسپار های مهندسی

پلی کربنات

پلی کربنات، بسپاری با ویژگیهای  بی نظیر و عالی است که از بروش فرایند های گوناگون می توان آنرا شکل‌دهی کرد. از این بسپار می توان به بعنوان جایگزین شیشه در پنجره های سکوریتی و معمولی خانه ها ، مدارس ، کارخانجات ، نورگیرها ، پل‌های عابر ، ایستگاه‌های اتوبوس ، صنعت تبلیغات ، حمل و نقل ، اتاقک و باجه ، کیوسکهای تلفن ،  DVD/CD  و  همچنین بجای شیشه های ضد گلوله‌ی اتومبیلها ، باجه های بانک ، مکان‌های نقل و انتقال پول ، طلا و جواهر فروشی‌ها ، کمپانیها و ادارات و همه مکانهایی که پتانسیل برخورد اجسام فیزیکی را دارند‌، بعنوان محافظ ماشین آلات ‌، محافظ چراغ های سقفی ‌، گلخانه‌ها و بطور کلی در تمام مواردی که عملکرد یک شیشه با وضوح بالا و مقاومت قوی مد نظر باشد ‌، اولین گزینه انتخابی خواهد بود.

خرید پلیمر

پلی استال

ضایعات پلی استال، گرم و نرمی محکم ، مستحکم ، به شدت کریستاله و مقاوم در برابر مواد شیمیایی مشتمل بر بازها و اسیدها بوده و در برابر سایش و ضربه های فیزیکی بسیار با ثبات است  و در اکثر موارد جایگزین فلزات می‌گردد.

پلی بوتیلن‌تر فتالات

این بسپار که از خصوصیات کلیدی نظیر: سفتی و استحکام عالی ، سختی مکانیکی ، رفتار خزشی و خستگی خوب ، ثبات حرارتی خیلی خوب ، خواص ضد شعله عالی ، خواص الکتریکی خوب ، مقاومت سایشی بالا و اصطکاک سطحی کم ، پایداری ابعادی خوب ، مقاومت شیمیایی عالی ، جریان پذیری و فرآیند پذیری خیلی خوب ، دمای تغییر شکل حرارتی بالا (در گرید های تقویت شده) ، جذب آب کم ، سطح نهایی خیلی خوب بر خوردار است ، در صنایع اتومبیل ، الکتریک و الکترونیک ، تجهیزات اداری ، وسایل خانگی ، غلاف کابل‌ها ی نوری ، انواع برس و… مورد استفاده قرار میگیرد.

پلی آمیدها

از خواص کلیدی پلی‌آمیدها می توان از توازن سفتی/ چقرمگی عالی ، استحکام مکانیکی بالا ، پایداری حرارتی خیلی خوب ، خواص ضد شعله عالی ، خواص الکتریکی خوب ، مقاومت سایشی بالا و اصطکاک سطحی کم ، مقاومت شیمیایی خوب ، جریان پذیری و فرایند پذیری مناسب اسم  برد که مصرف این بسپار را در صنایع اتومبیل ، الکتریک و الکترونیک ، مبلمان اداری و خانگی ، وسایل خانگی ، وسایل ساختمانی و … مناسب ساخته است.

برای اطلاعات بیشتر راجع به پلی آمید مقاله خریدار ضایعات پلی امید را مطالعه بفرمایید.

پلی متیل متاکریالات

پلی متیل متا کریالات در اوایل به عنوان جایگزین شیشه بطور وسیعی در صنایع پنجره سازی و شیشه اندازی مورد استفاده قرار میگرفت. این ماده یکی از مقاوم ترین و محکم ترین بسپارها با شفافیتی در حد شیشه و سطحی براق و صیقلی و مقاوم در برابر عوامل محیطی است. این پلیمر در صنعت اتومبیل‌سازی ، پنجره هواپیما ، آکواریوم های بزرگ ، ساختمان سازی و صنایع روشنایی و در تولید و طراحی  CD، اسباب بازی ، لوازم التحریر مثل خودکار ، تزئینات و ساخت تندیس و صنایع الکتریکی و … مورد استفاده دارد.– از بسپارهای دیگر که در زندگی روزمره ما کاربرد  دارند می‌توان از چسب‌ها، پوشش ها و پلی اورتان نام برد.

چسب و پوشش

از چسب‌ها یرای متصل کردن پلاستیکها ، چوبها ، کاغذ ، سرامیک و فلزات استفاده می کنند. خواص چسبانندگی یک بسپار به نیروهای چسبندگی آن مرتبط است. برخی از بسپار ها به دلیل داشتن گروههایی با جاذبه های واندروالسی زیاد چسبندگی  مناسبی دارند. بسپارهایی که چسبندگی خوبی ندارند با اضافه کردن یک اسید آلی یا موادی که گروههایی با جاذبه واندروالسی دارند، به شکل قابل اتصال در می‌آید. برای هر نوع ماده‌ با توجه به جنس و ساختار و نوع استفاده  می بایست چسب مناسبی برگزید. از جمله چسب‌های بسپاری می توان به امولسیون های آبکی مانند: چسب چوب ، چسب‌های مایع نظیر پلی اورتان و پلی وینیل کلراید ، چسب‌های تماسی بر پایه لاستیک پلی کلرو پرن ، چسب های پمادی لاستیک نیتریل ، چسب‌های ‌ترشدنی توسط آب مانند پلی وینیل الکل نام برد. پوششها علاوه بر زیباسازی محیط ، جهت محافظت اشیا در مقابل عوامل و بلایای طبیعی مورد مصرف دارند. شاید نام آشناترین پوشش‌های بسپار ، تفلون باشد. تفلون که نام بازاری فلورو پلیمرهاست ، نوعی از بسپار است که حاوی اتم‌های فلئور می‌باشد. این مدل بسپارها در مقابل اسیدها و بازها دارای مقاومت مناسبی بوده و خاصیت اصلی آنها اصطکاک بسیار کم می‌باشد.

ضایعات پلیمری

پلی اورتان

پلی اورتان ها به گونه ایی از مواد ‌شیمیایی اطلاق می‌شود که از فرایند پلی ال ها و ایزوسیاناتها به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده ، فراوری می‌شوند. پلی اورتان اولین بار توسط اتو بایر در سال 1937 در آلمان کشف گردید. پلی اورتانها به صورتهای گوناگون از جمله فوم های نرم ، فوم های سخت ، الاستومرها ، رزین ، رنگ ، پوشش ، الیاف کشسان و… در تولید مبلمان ، تشک ، عایق ، نوسان گیر و… مورد استفاده قرار میگیرند. پیدایش نخ کشسان اسپند کس از جنی پلی اورتان ، صنعت پوشاک ورزشی را متحول نمود.

شرکت آراد پلیمر پلاست بزرگترین و اصلی ترین خریدار و فروشنده انواع بسپارها و مواد پلیمری و ضایعات مواد پلیمری در شرق تهران می باشد. این شرکت با تجربه و دانش کم نظیر خود آمادگی ارایه مشاوره در خصوص فروش مواد و ضایعات پلیمری را دارد و انواع مواد و ضایعات پلیمری ذکر شده در این مقاله را می تواند در محل شما به قیمت فوق العاده خریداری نموده و خدمات جامعی در این خصوص به مشتریان خوب خود ارایه می نماید. انواع مواد و ضایعات پلیمری که توسط شرکت آراد پلیمر پلاست خریدار میگردد عبارتند از :

(پلی اتیلن ، پلی پروپیلن PP ، اولترامید ، هوستافرم ، پلی استال ، پلی استایرون ، لورن و بادی ،‌ هاش ، ای بی اس ABS ، PVC ، اکرولیک ، PPS ، هایمپک ، تزریقی ، گرانول ، پلی امید  ، آسیابی ، رنگی و بی رنگ)

از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

 

محصولات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *