تهران تهرانپارس، سازمان آب حکیمیه، شادی شمالی، پلاک9
۰۹۱۲۱۴۹۴۱۴۵
انواع ظروف پلاستیکی مواد غذایی

انواع ظروف پلاستیکی مواد غذایی

خیلی از این محصولات ظروف پلاستیکی هستن که با مواد غذایی ما در تماس هستن، به همین دلیل مهمه که بدانیم از چه ترکیباتی ساخته شده.

روی ظروف پلاستیکی حتما باید کد مثلثی درج شده باشه، این کدها از یک تا هفت هستند که قابلیت بازیافت و نوع پلیمر آن را نشان میدهد.

کد شماره یک PET/PETE

یعنی پلی اتیلن ترفتالات که نوعی پلی استر است، پت مخصوصا در تولید قوطی های آب کاربرد دارند، محصولات pet  یکبار مصرف هستند و در برابر گرم، یخ زدگی و نور شدید آفتاب میتونن از خودشون مواد سمی آزاد کنند، رایج ترین نوع پلاستیک برای آب معدنی و نوشابه هست.

شرایط خرید بطری های آب

  • بطری های آبی را خریداری کنید که در شرایط مناسب، مثل سایه یا یخچال نگهداری می شوند.
  •  بطری های آبی که بیرون فروشگاهها و در زیر نورآفتاب قرار گرفته می شوند،میتواند برای سلامتی شما خطرساز باشد.
  • بطری های آب یخ زده را نخرید.

کد شماره دو HDPE

پلی اتیلن سنگین با چگالی بالا است که با حرارت به حالت نرم و با سرمایش به صورت سفت در می آید. کم خطرترین محصولات پلاستیکی از نظر سلامتی هستند و احتمال اینکه از خودشون مواد شیمیایی آزاد کنند کم است.

کد شماره سه PVC/V

پلی ونیل کلراید که در مقابل رطوبت غیر قابل نفوذ است، در پنجره، کفپوش و سطوح داخلی خودرو کاربرد  دارد. PVC  در پروسه بازیافت  جز پلاستیک های سمی محسوب می شوند و میتوانند خطرات جبران ناپذیری مثل اختلالات رشد و عوارضی همچون سقط جنین به همراه داشته باشد.

کد شماره چهار LDPE

پلی اتیلن سبک با چگالی پایین از این نوع پلی اتیلن برای کیسه خرید و تولید بطری و بسته بندی خوراکی های منجمد استفاده می شود.

نسبت به پلاستیکهای دیگر مواد شیمیایی کمتری از خود آزاد می کنند و نسبتا بی خطر است.

برای اطلاعات بیشتر راجع به ضایعات پلی اتیلن سبک کلیک کنید.

کد شماره پنج PP

پلی پروپیلن یا pp  در تولیداتی نظیر ظرف ماست،  شیشه شیر ، نی، بطری، لوازم آشپزخانه و درپوش مایکروویو استفاده میشه.

پلاستیک بی خطری است به ویژه در مواد غذایی داغ، به همین دلیل امروزه توسط بازیافت کنندگان مورد پذیرش بشتری قرار گرفته.

کد شماره ششPS

پلی استایرن یک پلاستیک ارزان سبک و شکننده است به راحتی خرد و در طبیعت پراکنده می شود. این پلاستیک در مجاورت با غذای داغ،  سمی و سرطان زاست ولی متاسفانه در ظروف غذای یکبار مصرف استفاده می شود.

کد شماره هفتOTHER

سایر انوع پلاستیک از جمله پلی کربنات‌ها اشاره دارد.می تواند از هر چیزی از زین دوچرخه تا ظروف و قطعات صنعتی  و … استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر راجع به پلی کربنات ها مقاله در مورد پلی‌کربنات‌ها مطالعه نمایید.

به طور کلی محصولات کد 2، 4 و 5 انتخاب های کم خطرتری محسوب می شوند. اما حتی در مورد این گروه از پلاستیکها هم نمیتوان صددرصد تضمین کرد که کاملا بی خطرند و هیچ گونه ماده مضری به ویژه در معرض گرما از خودشان آزاد نخواهند کرد.

شرکت آراد پلیمر پلاست بزرگترین و اصلی ترین خریدار و فروشنده انواع بسپارها و مواد پلیمری و ضایعات مواد پلیمری در شرق تهران می باشد. این شرکت با تجربه و دانش کم نظیر خود آمادگی ارایه مشاوره در خصوص فروش مواد و ضایعات پلیمری را دارد و انواع مواد و ضایعات پلیمری ذکر شده در این مقاله را می تواند در محل شما به قیمت فوق العاده خریداری نموده و خدمات جامعی در این خصوص به مشتریان خوب خود ارایه می نماید. انواع مواد و ضایعات پلیمری که توسط شرکت آراد پلیمر پلاست خریدار میگردد عبارتند از :

(پلی اتیلن ، پلی پروپیلن PP ، اولترامید ، هوستافرم ، پلی استال ، پلی استایرون ، لورن و بادی ،‌ هاش ، ای بی اس ABS ، PVC ، اکرولیک ، PPS ، هایمپک ، تزریقی ، گرانول ، پلی امید  ، آسیابی ، رنگی و بی رنگ)

از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

 
محصولات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *